Friday, March 4, 2011

KESEDIHAN dlm KEGEMBIRAAN

Bulan Febuary merupan kan bulan yg boleh katakan antara bulan yg kunantikan,
16 febuary,sy dilahirkan dbumi allah as khalifah...dah 20 tahun skarang...semakin ari semakin tua..
malam 15 febuari,sy call mama,sy bagi tahu ..sy syg mama dan memohon beribu ribu kemaafan.
Sy tahu ,sy banyak dosa dgn mama dan abah.Mlm tu penuh dgn kesyaduan.Sbb x celebrate dgn family.Alhamdulilah,malam tu sy dpt menimba ilmu rohani,Ustaz Pahrol came to my ump.Suka sangat dengar dia perkatakan tentang cinta,rasanya mcm x puas je.Kalau boleh nak dengar lagi,but its ok..Itu je yg Allah izin kan utuk ku,walau sekejap ilmu dia masih ada dlm diri ini,sentuhan yg mendalam.Sampai sekarang selalu teringat akan  nasihat nya..

Apa agak2nya kan???????????

Mesti nak tahu kan...
dia cakap pasal cinta...alah cinta buta remaja ni.
Lupakan je,memang aku dah lupa skrang..aku nak cinta halal yg boleh ksyurga,kerana..cinta kepd suami akan bertambah pahala,tapi cinta dan syg pada bukan yg halal utuk kita..sure lah dosa.Tak kesian k kpd mak dan ayah kita.Kat akhirat nanti kene soal dgn Allah...Kita pun kene soal,sy tahu sy pernah melakukan tu dahulu,tapi itu satu kesilapan besar,sy dah insaf..Ya Allah,aku hamba yg lemah,maaf kan ku Ya Allah....Ketika ingat kembali cerita lama,aku hanya mengenali dia,bukan bercouple mcm org lain.
Hanya masej dan call je.Kami pernah jumpa sekali je,tapi ditemani dgn seorang kawan..Kak Diera..
Bersyukur sangat sbb Allah syg sama sy.Dia cepat sedarkan akan aku tentang dosa.Kami hanya berkenalan dalam 2 bulan.Lepas tu sy solat istikarah..Dia bukan jodoh ku dlm solat tu.Sy tinggal kan dia tanpa kata putus.Skarang dia merupakan kwan baik abg sy...

P/s:abg maaf kan adikmu,x pernah dihati ini utuk permainkan kawan mu.
Tapi entah mengapa Allah kenal kami sblom sy tahu abg bersahabat dgn dia..
Maaf ye abg...Lain kali sy dah x buat..sy tahu abg pasti sedih kalau abg tahu kan..
Sbb tu skarang,kalau jumpa abg,sy sangat takut..sbb takut jumpa kawan abg tu.Melalu kenangan lampau
sy dah x rasa dah nak kenal sapa2,sy takut permainkan perasaan org.Sy tahu semua org hendak komitmen,tapi sy hny mampu berkawan bukan bercouple ye..coz sy sangat sama abg,mama dan abh serta 2 adik saya.Sy x nak diorg sedih dan sakit kerana saya.Sy sanggup melihat merka bahagia walau hati sy derita.Kerana sy yakin janji Allah..Kalau dah jodoh x kemana nya..Kalau dah berkenan sangat terus lah jumpa family saya.Biar diorng putus kan,sy terima jawapan family je..


Balik dari ceramah.Terus masuk bilik,terkejut rasanya,time duduk kat meja.Ada satu box.When I open it,thats gift babe...Thanz Aini,ur present make me hepy,thanz coz appreciate me as friend,I love u syg.
ari tu juga,Kak ana razaki belanja secret recepy,sy makn 2 kek..Sy dah gemuk..wawawaa...tHanz a lot kak hawa dan kak ana..sy syg gila sama kamu..Detik pukul 12..Sy dpt masej dai fareha,alhamdulilah ramai ingat bday sy,lepas tu farah pula..seronoknya..i love u syg..muahmuah.kawan clas mate wish first sure lah choang,sy sangat sayang sama dia..wall kat fb pun penuh dgn wiash..alamak mcm mana diorg tahu ni,aku rasa sangat terharu..ur masej me hepy.Pagi esok pukul 8 ,mama call..adoi......aku tido lagi ,gapo jadi dgn aku..wat malu k mama jea..hahahah...thanz mama..bila buka fb ,semua class mate wish dan akak22 yg sy syg..kak qilah pun ada wish..kak ika pun ada sampai wat kat blok dia..

Ptg pun hadir time 16 tu..ada panggilan dari someone..cuba teka?????hahahah..alah,bukan pak we lah..
aku kan dah single,kalau ada pun,aku wat x layan pun..sbb tahu dosa kan??MIss CRE lah syg..dia call ,terkejut betokl lah..hahah..MIss tu bagi Big Apple utuk bday I.Thanz miss syg..muahmuahmuh..
SY kurang makan donate,sy makan dgn romate dan Aini...Kak Hawa wat balik mcm donate ada gaya muka org,sy suka sangat tau.Bilik penuh dgn makanan...sy pun bagi2 diorng makan ,kalau x force sure x makan syg..gerraaaaaaammmmmm...heheheh...esok kan g lah clas cre,dah lah dtg lambat wat malu je..lepas tu terkejut sangat,sbb miss wish my bday dlm class..rasa mcm dihargai sangat,jgn sampai g tu,malu lah sy tapi sy sangat terima kasih sama kawan2 dan miss..Esok kan sy antar kek kat bilik miss dan jamu dgn kawan2..Kak Diera pun..sori x bagi semua org sbb x cukup..

Memang banyak org bagi hadiah..Thanz sangat,lepas minggu tu sy dah makin gemuk..adoi,start lah nak kurus badan dgn jogging,tiba22 ..nak tahu x????malam ari jumaat budak2 class ajak g makan ikan bakar..
ingat our group dgn kelvin..terkejut bila sampai kat ana ikan bakar,ramai yg ada.Aku jadi terkejut sbb x sangka pula kan,tapi thanz tu Amar and the geng coz wait for us,mklumlah kita org lambat sikit,biasalah permpuan kalau dah nak keluar,sejam duduk depan cermin,..hahhaahh..our geng keluar sampai 9 pagi esok nya...aku asyik menidurkan diri dlm kereta ..adoi..letih sibuk sangat time kat ump.MInggu seterusnya,ada cre test..alhamdulilah i can do it..Letih lah tulis ..jom kita tengok gambar yg time aku keluar tu..jom222.........
                  
                                          MISS KHONISAH bagi BIG Apple

                                        Kak Hawa yg Bagi...I like mata nya..


                                        Kak Hajar wat utuk soso yg paling special

Gambar kat ikan Bakar x sempat nak ambil sbb asyik duduk makan je.Malu lah ramai sangat budak ump..
Kalau rasa tention baca blog ni..memang asyik cakap pasal hepy..jom enjoy our life.Jika banyak memberi,pasti banyak menerima ye syg,aku masih pesan mama dan abah yg tersayang...

No comments:

Post a Comment